جوشکاری زیر آب

نویسنده : نویسنده موضوع : دانستنی ها بدون دیدگاه

جوشکاری زیر آب را می توان با دو روش انجام داد:
جوشکاری مرطوب و جوشکاری خشک.

در جوشکارى مرطوب لازم است که جوشکار، جوش را مستقیما در آب انجام دهد. جوش کارى مرطوب شامل استفاده از یک جوشکاری مخصوص و جوشکاری طراحی شده است و از فرآیند مشابهی در جوشکاری معمولى، استفاده می کند. مزایای استفاده از جوشکاری مرطوب عبارتند از:
ارزان و سریع
استحکام کششی بالا
سهولت دسترسی به نقطه جوش
بدون زیستگاه
بدون ساخت و ساز

جوشکاری خشک / جوش برقی

یکی دیگر از روش هاى جوشکاری در زیر آب جوشکاری یا جوش خشک است. جوشکاری فرابنفش فرایندی است که در آن یک محفظه در اطراف سازه ای که باید جوش داده شود، مهر و موم شده است. سپس با یک گاز (معمولا مخلوطی از هلیوم و اکسیژن و یا آرگون) پر می شود، که پس از آن آب را از کره هیپرداریک خارج می کند. این کار یک محیط خشک براى انجام جوش کارى ایجاد مى کند.
در اینجا برخی از مزایای استفاده از جوش خشک را نام مى بریم:
امنیت جوشکار یا غواص
کیفیت بالاتر جوش
نظارت بر سطح
تست غیر مخرب

“گواهینامه AWS جوشکاری زیر آب”

جوشکار زیر آب CDA Technical Institute ، دانش آموزان ممکن است یک گواهی آبکاری زیر آب کسب کنند، تحت استانداردهای AWS D3.۶. معیار جوشکاری زیر آب مطابق با استاندارد سختگیرانه است و تنها توسط دانش آموزان مخصوصى به دست می آید. این امر مستلزم موفقیت آمیز بودن بخش عملی هر دو دوره جوش بالا و زیر آب است و واجد شرایط جوشکاری زیر آب برای جوش کلاس C به AWS D3.6M

 

آموزش جامع

آموزش غواصی تجاری CDA Technical Institute فراتر از جوشکاری زیر آب است و فارغ التحصیلان در بسیاری از زمینه های مفید دیگر مانند نجات آب زیرزمینی، ساخت و تعمیر خط لوله، تعمیرات، عملیات ابزار زیر آب (جک-چکش، هیدرولیک و اره برقی) مهارت فراوانی دارند. این مهارت ها و گواهینامه ها فراتر از آموزش مورد نیاز است و بخشی از فواید CDA هستند. آنها فارغ التحصیلان موسسه فنی CDA Air / Mixed Gas Commercial Diver را انتخاب می کنند که بهترین گزینه برای شرکت های غواصی است.

افرادی که علاقه مند به حرفه ی جوشکاری زیر آب هستند، باید بدانند که این وظیفه مشخص فقط ۵ تا ۱۰ درصد از وظایف یک غواص تجاری است که از او انتظار می رود انجام دهد و یک کار مستقل نیست. به همین دلیل است که CDA متعهد به ارائه آموزش جامع در تمام ابعاد غواصی تجاری است. لازم به ذکر است که CDA تنها مدرسه ای است که متعلق به یک غواص تجاری فعال و جوشکار زیر آب است!
کاپیتان ری سیاهِ موسس، از سال ۱۹۸۹، جوشکار زیر آب بوده و در سراسر جهان کار کرده است.

 

موسسه CDA به داشتن یک تیم از مربیان با سالها تجربه غواصی، آموزش بین المللی و یک سرویس نظامی مشترک تقریبا ۲۰۰ ساله افتخار مى کند. مؤسسه فنی CDA تنها مدرسه شیرجه شناخته شده در ایالات متحده آمریکا است که متعلق به یک غواص تجارى فعال و جوشکار زیر آب است.
رزومه غواصی کاپیتان سیاه شامل جوش زیر آب در سراسر جهان است.